Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie i innych technologii, które zbiorczo nazywane są „plikami cookie”. Technologie te pozwalają nam zbierać informacje o: użytkownikach, ich zachowaniu i ich urządzeniach. Niektóre pliki cookie są umieszczane przez nas, a niektóre pochodzą od naszych partnerów. Zarówno my, jak i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie w celu: zapewnienia niezawodności i bezpieczeństwa naszej witryny internetowej, ulepszania i personalizowania Twoich zakupów, przeprowadzania analiz oraz w celach marketingowych (np. do personalizacji reklam) na naszej stronie internetowej, w mediach społecznościowych i na stronach internetowych osób trzecich. Jeżeli dane są przesyłane do USA, są udostępniane wyłącznie partnerom, którzy podlegają decyzji o adekwatności zgodnie z obowiązującym prawem UE i są odpowiednio certyfikowani. Klikając “Zgadzam się”, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie przez nas i naszych partnerów. Możesz także - klikając “Nie zgadzam się” - nie wyrazić na to zgody. W takim wypadku użyte będą tylko niezbędne pliki cookie. Jeżeli chcesz dostosować swoje indywidualne preferencje, kliknij “Wskaż ustawienia”. Masz także prawo odwołać lub zmienić swoją zgodę w dowolnym momencie w Ustawienia Plików Cookie. By uzyskać więcej informacji na temat ochrony danych, przejdź do Polityka prywatności.
Twoja przegladarka nie akceptuje plików cookie.
Włącz tę funkcję lub sprawdź, czy nie jest blokowana przez inny program
Nominacje do nagrody Grammy, laury dla albumów roku w prestiżowych magazynach i płyty debiutujące w Top 10 listy Billboardu - to całkiem sporo, jak na zespół, który w swojej muzyce wykorzystuje elementy: hardrockowe, progresywne, stonerowe, sludge'owe, alternatywne, psychodeliczne i groove.
Bez nachalnego przymilania się trendom, bez łaszenia się do gustów większości, Mastodon niemal w mgnieniu oka stał się jednym z najbardziej poważanych zespołów na metalowej scenie.
Historia tego sukcesu rozpoczęła się 13 stycznia 2000 roku.
Właśnie wtedy perkusista Brann Dailor i gitarzysta Bill Kelliher - po przeprowadzce z Nowego Jorku do Atlanty - spotkali basisto-wokalistę Troya Sandersa i gitarzysto-wokalistę Brenta Hindsa na koncercie High On Fire. Czwórka szybko odkryła wspólne fascynacje Melvins, Black Sabbath, Neurosis oraz Thin Lizzy i już niedługo zameldowała się w salce prób.
Efekty współpracy okazały się na tyle intrygujące, ze kontrakt płytowy podsunęła Relapse Records. EP "Lifesblood" i debiutancki krążek "Remission" zwróciły uwagę bacznych obserwatorów sceny, ale dopiero drugi, koncepcyjny album "Leviathan" z 2004 roku okazał się przełomowy. Epicki, melodyjny, szalony i brutalny jednocześnie.
Krytycy oniemieli z zachwytu. Szeregi fanów zaczęły rosnąć w ekspresowym tempie.
"Blood Mountain" (2006) - na której gościnnie wystąpili Scott Kelly z Neurosis ("Crystal Skull") i Josh Homme z Queens of the Stone Age ("Colony of Birchmen"), spotkał los podobny do poprzedniczki. Znów na zespół spadł grad pochwał i prestiżowych tytułów. Na "Crack the Skye" w roli trzeciego wokalisty zespołu zadebiutował Brann, a zespół po raz czwarty i póki co ostatni poświęcił krążek jednemu z żywiołów (po ogniu, wodzie i Ziemi przyszedł czas na eter).
"The Hunter" doprowadził Mastodon do Top 10 listy Bilboardu i pierwszego, wyprzedanego koncertu w roli headlinera w londyńskiej Brixton Academy. "Once More 'Round The Sun" - wyprodukowany przez Nicka Raskulinecza - oraz "Emperor of Sand" to ostateczne potwierdzenie klasy zespołu. Albumy stawiające Mastodon w pozycji zjawiska. Wybuchowego. Nietuzinkowego. Innowacyjnego. Zjawiska, bez którego współczesna nam scena byłaby zdecydowanie uboższa.
EMP nie może nie dostrzegać tego fenomenu. Nic więc dziwnego, że koszulki Mastodon i płyty zespołu to w naszym sklepie pozycje obowiązkowe.