Klikając "Zgadzam się" zgadzasz się na używanie przez nas plików cookie na naszej stronie internetowej, w mediach społecznościowych i na stronach naszych partnerów w celu doskonalenia i personalizacji naszego sklepu oraz dla celów analitycznych i marketingowych. Możesz także wybrać opcję Nie zgadzam się - w tym wypadku używać będziemy jedynie niezbędnych plików cookie. Klikając "Wskaż ustawienia" możesz ustawić swoje preferencje dotyczące plików cookie. Możesz zmienić ustawienia plików cookie i wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie na stronie: Polityka dotycząca plików „cookie”. Więcej informacji znajdziesz na stronie: Polityka prywatności
Przy pomocy tego narzędzia możesz wybrać i wyłączyć narzędzia śledzące i analityczne używane na tej stronie.
Twoja przegladarka nie akceptuje plików cookie.
Włącz tę funkcję lub sprawdź, czy nie jest blokowana przez inny program
Oto opowieść o sile muzyki. Sile, której nic nie jest w stanie się przeciwstawić. Oto bowiem, gdy w 2001 roku klawiszowiec Martijn Westerholt - z powodów zdrowotnych - zmuszony został do rozstania z Within Temptation (formacji, którą współtworzył z bratem), mogło wydawać się że to koniec kariery tego utalentowanego muzyka.
Cisza nie trwała jednak długo. Już rok później Holender powołał do życia swój nowy projekt Delain. A w 2005 roku - po nawiązaniu współpracy z utalentowaną wokalistką Charlotte Wessels - bieg spraw zaczął zdecydowanie przyspieszać.
Początkowo Delain miał być tworem studyjnym. Stąd m.in gościnna obecność, wśród osób zaangażowanych w powstanie debiutanckiej płyty "Lucidity" takich znakomitości, jak: Marco Hietala, Liv Kristine, Sharon den Adel oraz ludzi związanych z: Epica, God Dethroned i Orphanage. Gdy posypały się propozycje koncertów, Martijn skompletował stały skład i już z nowymi ludźmi przygotował drugi album "April Rain".
Znaczący sukces (m.in. 4. miejsce na liście sprzedaży w Holandii i 3. miejsce na UK Rock Chart) oraz ciepłe przyjęcie, które stały się udziałem "We Are The Others" - trzeciego albumu, zadedykowanego pamięci Sophie Lancaster - sprawiły, że wokół Delain zrobiło się głośno.
Mówienie o zespole w kontekście symfoniczno-gotycko-metalowego topu przestało być fanaberią. Pojawiły się ku temu więcej niż solidne podstawy.
Po przymusowym rozstaniu z Roadrunnerem, Holendrzy wylądowali w obozie Napalm Records. EP "Interlude" i przede wszystkim albumy "The Human Contradiction" i "Moonbathers" potwierdziły, że nadzieje, pokładane w zespole przez wielu fanów, nie okazały się płonne.
Uwodzicielski wokal Charlotte, elektroniczne i symfoniczne tła, chwytliwe refreny. Epica, Within Temptation, Nightwish i Lacuna Coil już wiedzą, że wyrósł im groźny konkurent. Bo potencjał tkwiący w muzyce Delain jest nie mniejszy niż u gigantów gatunku. Szturm na tron królów symphonic metalu jest kwestią czasu.