Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie i innych technologii, które zbiorczo nazywane są „plikami cookie”. Technologie te pozwalają nam zbierać informacje o: użytkownikach, ich zachowaniu i ich urządzeniach. Niektóre pliki cookie są umieszczane przez nas, a niektóre pochodzą od naszych partnerów. Zarówno my, jak i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie w celu: zapewnienia niezawodności i bezpieczeństwa naszej witryny internetowej, ulepszania i personalizowania Twoich zakupów, przeprowadzania analiz oraz w celach marketingowych (np. do personalizacji reklam) na naszej stronie internetowej, w mediach społecznościowych i na stronach internetowych osób trzecich. Jeżeli dane są przesyłane do USA, są udostępniane wyłącznie partnerom, którzy podlegają decyzji o adekwatności zgodnie z obowiązującym prawem UE i są odpowiednio certyfikowani. Klikając “Zgadzam się”, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie przez nas i naszych partnerów. Możesz także - klikając “Nie zgadzam się” - nie wyrazić na to zgody. W takim wypadku użyte będą tylko niezbędne pliki cookie. Jeżeli chcesz dostosować swoje indywidualne preferencje, kliknij “Wskaż ustawienia”. Masz także prawo odwołać lub zmienić swoją zgodę w dowolnym momencie w Ustawienia Plików Cookie. By uzyskać więcej informacji na temat ochrony danych, przejdź do Polityka prywatności.
Twoja przegladarka nie akceptuje plików cookie.
Włącz tę funkcję lub sprawdź, czy nie jest blokowana przez inny program
Wkład Emperor w rozwój i rozkwit norweskiej sceny black metal jest niepodważalny. Dziś - w dwie dekady po definiującym gatunkowy kanon debiucie "In The Nightside Eclipse" - wpływ tego, co stworzyli: Ihsahn, Samoth i ich kompani (m.in.: Mortiis, Faust i Trym) jest widoczny wyraźniej niż kiedykolwiek wcześniej.
Zaangażowanie członków zespołu w działalność tzw. wewnętrznego kręgu - Samoth odsiadywał wyrok za udział w spaleniu kaplicy, Faust trafił do więzienia skazany za morderstwo - pomogło zbudować kultową otoczkę. Ale rozgłos nie byłby tak wielki, gdyby nie muzyka. Od samego początku stojąca o kilka poziomów wyżej od tego, co tworzyli inni przedstawiciele gatunku.
Epickie kompozycje, wielowątkowe struktury, atmosferyczne partie klawiszy pomogły stworzyć unikalną formułę, do perfekcji doprowadzoną na "Anthems To the Welkin at Dusk" i "IX Equillibrium".
Różnice w wizji muzycznego rozwoju doprowadziły do zakończenia działalności zespołu. Samoth i Trym skłaniali się ku death metalowi, czemu upust dali w Zyklon - Ihsahn grawitował w kierunku bardziej awangardowych i progresywnych form - co znalazło ujście w Peccatum i na albumach solowych. Cesarz powrócił jednak na sceny w 2006 roku. A powrót udokumentował koncertowym DVD "Live Inferno". Rok 2014 to kolejny reunion i kolejne - ponownie płonne - nadzieje fanów na to, że tym razem oprócz koncertów, być może doczekamy się nowej muzyki nagranej pod imperialnym szyldem.