Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie i innych technologii, które zbiorczo nazywane są „plikami cookie”. Technologie te pozwalają nam zbierać informacje o: użytkownikach, ich zachowaniu i ich urządzeniach. Niektóre pliki cookie są umieszczane przez nas, a niektóre pochodzą od naszych partnerów. Zarówno my, jak i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie w celu: zapewnienia niezawodności i bezpieczeństwa naszej witryny internetowej, ulepszania i personalizowania Twoich zakupów, przeprowadzania analiz oraz w celach marketingowych (np. do personalizacji reklam) na naszej stronie internetowej, w mediach społecznościowych i na stronach internetowych osób trzecich. Jeżeli dane są przesyłane do USA, są udostępniane wyłącznie partnerom, którzy podlegają decyzji o adekwatności zgodnie z obowiązującym prawem UE i są odpowiednio certyfikowani. Klikając “Zgadzam się”, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie przez nas i naszych partnerów. Możesz także - klikając “Nie zgadzam się” - nie wyrazić na to zgody. W takim wypadku użyte będą tylko niezbędne pliki cookie. Jeżeli chcesz dostosować swoje indywidualne preferencje, kliknij “Wskaż ustawienia”. Masz także prawo odwołać lub zmienić swoją zgodę w dowolnym momencie w Ustawienia Plików Cookie. By uzyskać więcej informacji na temat ochrony danych, przejdź do Polityka prywatności.
Twoja przegladarka nie akceptuje plików cookie.
Włącz tę funkcję lub sprawdź, czy nie jest blokowana przez inny program
Mroczna i mistyczna. Dzika i nieokrzesana. Uduchowiona i podniosła. Pogańska i niemal rytualna. Taka jest muzyka Greków, którzy w 1987 roku - w co dziś trudno uwierzyć - zaczynali od dźwięków o mocno grindcore'owej proweniencji.
Ewolucja braci Tolis - wokalista i gitarzysta Sakis oraz perkusista Themis niezmiennie figurują w składzie zespołu - pchnęła ich twórczość na black metalowe tory. Stało się to w czasie, gdy na północnym niebie - za sprawą norweskich rebeliantów: Darkthrone, Mayhem, Burzum i Emperor - rozgorzała łuna pożogi.
W słonecznej Helladzie rosła jednak w siłę scena o zupełnie innej artystyznej tożsamości. Varathron, Necromantia, Nightfall i właśnie Rotting Christ objawiły światu grecki patent na black metal. Przełomowa EP "Passage to Arcturo", debiutancki "Thy Mighty Contract" i trasa u boku Immortal i Blasphemy sprawiły, że nowa sensacja mrocznej sceny stała się faktem.
Bardziej melodyjne oblicze zespół zaprezentował na drugim krążku "Non Serviam" i wydanym już pod banderą Century Media "Triarchy of the Lost Lovers", ale to "A Dead Poem" - z gościnnym udziałem Fernando Ribeiro (Moonspell) - okazał się najbardziej lekkostrawną propozycją Greków.
Powrót do mrocznych korzeni ("Khronos", "Genesis" i "Sanctus Diavolus") przywrócił nadwątlone zaufanie. A "Theogonia", "Aealo" - w czasie sesji zespół wsparli: Diamanda Galas, Alan A. Nemtheanga (Primordial) i Magus Wampyr Daoloth (Necromantia) - oraz "Kata Ton Daimona Eaytoy" , "Rituals" i "The Heretics" pokazały, że Sakis i kompani na dobre wrócili na właściwe tory.
Nasączony szlachetnym, folkowym posmakiem, melodyjny black metal na najwyższym poziomie - oto znak firmowy Rotting Christ. Czerpiący z dorobku dawnych kultur, lider zespołu dokonał perfekcyjnej transformacji swoich inspiracji na język muzyki, w której melodia i ekstrema współżyją w symbiozie niemal doskonałej.